Uw Behandelaar

Allie de Klerk
Allie de KlerkOsteopaat D.O.-M.R.O.

Mijn kracht zit hem in mijn leergierigheid, mijn doorzettingsvermogen, mijn passie voor mensen en mijn vak. Ik zet mijn expertise graag in om mensen weer in hun eigen kracht te leren staan en zo weer echt contact te maken met hun lijf!

osteopaat den bosch

Kennismaking

Allie de Klerk (1981) is in Nijmegen geboren maar heeft tot zijn vierde levensjaar gewoond in Portugal (Lissabon). Op 11 jarige leeftijd begon Allie les te volgen in een Braziliaans dans -en vechtsport genaamd Capoeira. Later heeft hij hierin lesgegeven in diverse basisscholen rondom Utrecht. Allie heeft altijd een grote passie gehad voor dans -en muziek. Na voor de HAVO te zijn geslaagd in 2002 koos hij voor de Bachelor opleiding Oefentherapie Mensendieck aan de hogeschool van Amsterdam. Stages als therapeut waren in zijn beginperiode als oefentherapeut Mensendieck dan ook vooral gericht op de doelgroep dansers -en sporters. Stages heeft hij onder andere gelopen bij de Nederlands Nationaal Ballet academie te Amsterdam. In 2006 mocht Allie zijn diploma in de Mensendieck ontvangen.

Na zelf een heftig duikongeluk te hebben gehad in 2006 en vele jaren met hoofdpijn rondgelopen te hebben, kreeg hij steeds meer interesse in neurologische aandoeningen. Ervaring op neurologisch vlak heeft hij in zijn laatste stageperiode in de Mensendieck opgedaan. De daaropvolgende 6 jaar mocht hij dit in de praktijk brengen in Den Bosch. Hier werd hij ingewerkt door een collega die al 20 jaar ervaring had met neurologische aandoeningen. Allie kreeg in deze periode vele patiënten te zien die door diverse neurologen naar hem doorverwezen werden. Samen met zijn toenmalige collega heeft Allie een methodiek ontwikkeld om mensen met neurologische klachten zoals hernia’s en carpaaltunnel syndroom effectiever te behandelen.

Hoewel elke therapie zijn waarde heeft was het uiteindelijk met de verkregen osteopatische kennis dat hij van zijn hoofdpijnklachten afkwam. Geïnspireerd door dit gegeven volgde hij de 6 jarige Osteopathie opleiding van ‘College Sutherland’ te Amsterdam. De osteopathie opleiding voelde voor hem als een soort thuiskomen. Het opent elke keer weer nieuwe deuren en geeft perspectief aan zaken waarvan je eerst dacht ‘ik moet er maar mee leven’.

’Ik verbaas me tot op de dag van vandaag over indrukwekkende resultaten. Elke patiëntenbrief weer…’

  • In 2013 heeft Allie na precies 6 jaar zijn casuïstiek  examen en schoolexamens met goed gevolg afgerond en mocht officieel werken als Osteopaat. Allie heeft zijn casestudy in 2014 met goed gevolg verdedigd en mag sindsdien bevoegd de titel D.O. -(M).R.O achter zijn naam zetten in overeenstemming met het Nederlands register voor Osteopathie. Allie werkte alvorens Osteopaat te zijn al sinds 2006 als oefentherapeut mensendieck (dus Allie is gespecialiseerd in houding -en beweging). 
.

  • 2012-2013 Ontogenesis van de extremiteiten (extremitas superior) en tractus digestivus (abdomen) 3-dimensionaal inzicht verkrijgen in snijzaal universiteit van heidelberg in de anatomische complexiteit van spieren, fascia’s, botstructuren tot aan de kleinste bloedvaten, zenuwen en organen. Docent: Prof Dr. Cabri.
  • 2013-2015 Orgaanpsyche: Psychoneuro-immunologie (PNI) en osteopathie. Psychoneuro-immunologie (PNI) is de wetenschap die de interactie tussen psychologische processen, het zenuwstelsel en het immuunsysteem van het menselijk lichaam bestudeert. PNI heeft raakvlakken met de neurowetenschappen, de gedragswetenschappen, de immunologie en natuurlijk de klinische geneeskunde. Docente: Toos Bartlema en Rob Muts D.O. MRO
  • 2014 Embryologie conform visie van anatoom Blechschmidt. Een fenomenologische benadering van de embryologie van de mens. Docent: Guus van der Bie (antroposofisch huisarts)
  • 2014-2015 Frozen Shoulder behandeling door leidend expert op dit gebied. Docent Neal Asher D.O. MRO.
  • 2014/2016 De methode Geïntegreerde technieken in de osteopathie. Alle 5 modules succesvol afgerond in 2014, 2015 en 2016. De methode is gebaseerd op 4 componenten: Anatomie – wat zijn de anatomische structuren? Embryologie – hoe ontstaan deze anatomische structuren? Ontogenese – hoe ontstaan deze structuren in relatie tot andere? Paleontologie – wat is de evolutionaire oorsprong van deze relaties? Docent: Frank de Bakker D.O. MRO
  • 2015 Blechschmidt’s biodynamische stofwisselingsvelden Docent: Jean-Paul Höppner D.O. MRO.
  •  2016 Kinderosteopathie, een verdere verdieping osteopathisch in de kleine medemens. Docent: De Bakker D.O. MRO.
  • 2016 Osteopathie bij kinderen – topics (baby anamnese en onderzoek verdieping + onderwerp plagiocephalie). Docent: Yannick Smidts D.O. MRO.
  • 2016 Manipulatie volgens korte hefboom methode (Wervel correctie technieken). Docent: Daryl Herbert D.O. MRO.
  • 2016/2017 Anatomie & ontogenese van de mens binnen het kader van het osteopathisch concept. (4 delen). Blechschmidt’s biodynamische stofwisselingsvelden. Docent: Jean-Paul Höppner D.O.
  • 2018 Treatment of newborn babies. Docent: Jonathan Evans D.O. ‘Australia’.
  • 2018 Manuele benadering op anatomische referentiepunten geobjectiveerd en geconfirmeerd met behulp van een echografische controle. Docent: Max Girardin D.O.
  • 2020 Osteopathie bij kinderen: Tot de leeftijd van 3 jaar – Vanaf 37 weken Zwangerschap. Docent: Luc van Eupen D.O. MRO & Hilde Curinkx Hilde Curinckx Msc. Vroedkunde.
  • 2020 Het algemene en neurologisch onderzoek bij baby en de observatie van zijn motorische en cognitieve vaardigheden. Docent: Wouter van Stee, MSc.Ost.
  • 2020 De Huilbaby’s en regulatiestoornissen. Docentes: Ingrid Willems MSc Pedagogie & Dr Singh B Kinderpsychiater.
  • 2020 Asymmetrie bij baby’s en kinderen. Een systematische benadering van voorkeurshoudingen, torticollis, posturale asymmetrie en schedelvervormingen. Docente: Alissa Picchioni MSc. Ost.
  • Moxa therapie voor zelfheling. Docent: Russische arts/acupuncturist Vladimir Dmitriev.
  • Praktische ayurvedische principes. Ter bevordering van gezondheid, vitaliteit en geluk. Docent: Dr. Kshirsagar.
  • ketogeendieet een voedingspatroon waarin de hoeveelheid koolhydraten sterk is beperkt. Docente: Maria Emmerich.
  • Ayurvedische basiskennis.
  • Ayurvedische benadering van migraine, slaap en concentratie stoornissen.
  • Ayurvedische benadering van hypercholesterol, lipide stoornissen en hoge bloeddruk.
  • Antroposofische benadering van kleine kwalen gericht op baby’s.
  • Wim hof methode (ademhalingstechnieken en ijsbaden).
.

  • Dansen.
  • Muziek maken. 
  • Films kijken.
.